Му се заканува ли забрана на кинескиот гигант во Европа?

Точка

11/03/2025

21:12

1.482

Големина на фонт

а а а

Кинескиот гигант "BYD", познат по достапните електрични возила, се најде на удар на италијанските власти поради сомнежи за манипулација со податоците за перформансите. "Bloomberg" известува дека истрагата е поведена откако независни тестови покажале дека реалниот домет на моделите "Dolphin" и "Atto 3" значително заостанува зад декларираните вредности.

Моделот "Dolphin", кој според "WLTP" стандардите има досег од 427 km со батерија од 60,4 kWh, во ладни услови (под 5°C) достигнува само 340 km. Од друга страна, "Atto 3" (60,48 kWh, 420 km WLTP) во истите услови паѓа на 330 km. Италијанската агенција за заштита на потрошувачите (AGCM) истражува дали податоците намерно се "разубавени" за да привлечат купувачи, што би можело да ги прекрши регулативите на ЕУ за точност на спецификациите.


Според "Autocar", "BYD" тврди дека разликите произлегуваат од различни методологии на тестирање – "WLTP" тестовите не ја одразуваат реалната употреба, како што се температурните варијации и агресивното возење. Но, критичарите предупредуваат дека ова би можело да биде дел од поширок проблем со кинеските производители, кои со ниски цени се борат за поголем удел на европскиот пазар. За споредба, моделот "Dolphin" има почетна цена од 30.000 евра.


Ако обвиненијата се потврдат, ЕУ би можела да воведе казни или дури и забрана за увоз, што би ги разнишало плановите на "BYD" да достигне 10% од европскиот пазар на електрични возила до 2026 година. "The Verge" додава дека слични сомнежи паднале и врз конкуренти како "NIO", што дополнително ја разгорува дебатата за доверливоста на кинеската технологија.


Иако "BYD" нуди солидна опрема – 15,6-инчен ротирачки дисплеј, 360° камери и многу повеќе, кинескиот гигант сега се соочува со сериозен предизвик кој би можел да ја забави неговата експанзија на европскиот пазар.