Од секојдневни задачи до деловни одлуки - еве што вели истражувањето за тоа како 700 милиони луѓе го користат ChatGPT.
OpenAI штотуку ги објави резултатите од својата најголема анкета досега за тоа како луѓето всушност го користат ChatGPT. Врз основа на интерна анализа објавена од тим економски истражувачи во соработка со економистот од Харвард, Дејвид Денин, добивме најдоверлив извештај за навиките на стотици милиони корисници на ChatGPT досега.
ChatGPT моментално има повеќе од 700 милиони активни корисници неделно, што е речиси 10% од возрасната популација во светот. Во јуни 2024 година, просечно се обработувале 451 милион пораки дневно, а во јуни 2025 година, тој број скокнал на над 2,6 милијарди. За споредба, според најновите податоци, Google бележи околу 14 милијарди пребарувања дневно.
Сепак, растот на користењето на четботови доаѓа речиси исклучиво од нови сметки. Долгорочните корисници (регистрирани до првиот квартал од 2025 година) бележат стагнација во последните три месеци, а најголемите скокови се поврзани со лансирањето на новите модели o1-preview, o1-mini, o3 и o4-mini.
Демографската структура покажува дека корисниците се претежно млади - 46% се на возраст помеѓу 18 и 25 години. Интересно е што половата структура се променила - иако во 2022 година мажите сочинувале мнозинство со 80%, жените сега сочинуваат 52,4% од вкупниот број корисници.
Најголемиот дел од користењето не е поврзан со работата - дури 72,2% од пораките се задачи што немаат никаква врска со продуктивноста, иако се очекуваше спротивното. Кога станува збор за деловните корисници, доминира пишувањето и уредувањето текстови: 42% од деловните барања се однесуваат на пишувањето, а за менаџерите и деловните професии, тие учествуваат со скокови на 52%.
Луѓето најчесто го користат ChatGPT за корекција или критикување на текст (10,6%), проследено со генерирање пораки (8%) и преводи (4,5%), додека пишувањето фикција е само 1,4%.
ChatGPT се повеќе се користи и како пребарувач - 24,4% од сите разговори во јуни 2025 година биле поврзани со пребарување информации, што е зголемување во споредба со 14% една година претходно. Сепак, и покрај напредокот во наведувањето извори, проблемот со „халуцинации“ сè уште останува, пишува ArsTechica.
Интересно е што дури 14,9% од деловните барања спаѓаат во категоријата „одлучување и решавање проблеми“, што значи дека многу луѓе го користат ChatGPT како советник при донесување одлуки, а не само како алатка за автоматизирање на задачите.
Помали, но значајни проценти на употреба вклучуваат: мултимедија (6%), програмирање (4,2%), креативни идеи (3,9%), математички пресметки (3%), односи и лична рефлексија (1,9%) и играње улоги (0,4%).
Овие податоци покажуваат дека ChatGPT повеќе не е само деловна алатка, туку секојдневен дигитален асистент - претежно за помлада публика и претежно за задачи што одат подалеку од деловните потреби.
Можете да ги најдете комплетните резултати од истражувањето на веб-страницата на Националното биро за економски истражувања на САД.