Како најпознатата инфлуенсерка во светот го насанка чесниот народ: Направи измама на векот, стави милиони во џеб, но ѓаволот сепак имаше други планови

Точка

22/12/2025

19:21

860

Големина на фонт

а а а

Кјара Ферањи некогаш беше пример на Универзитетот Харвард за „како да се заработува од кликови на социјалните мрежи“, а денес е типичен пример за измама на деценијата.

Кјара Ферањи, една од најпознатите инфлуенсерки во светот, го измами чесниот народ и собра милиони во својот џеб, но сè излезе на виделина – а приказната е полуда отколку што можете и да претпоставите.

Која е навистина Кјара Ферањи?

Кјара е италијанска модна милијардерка која преку својот блог успеа да заработи вистинско богатство, но еден погрешен чекор ја соочи со можност за затворска казна.

Позната и како италијанска Ким Кардашијан, Кјара секогаш седеше во првите редови на сите големи модни недели, соработуваше со врвни брендови, па дури и беше предмет на изучување на бизнис-школата на Харвард под наслов „Како да се монетизира признанието на социјалните мрежи“. А потоа направи еден кобен чекор.


Што направи Кјара за чесниот народ да се сврти против неа?

Сè започна со божиќна торта – што на почеток не звучи толку сериозно, сè додека не ја согледате драмата до крај. Во 2022 година соработуваше со италијанскиот слаткар „Balocco“ за пласирање специјално издание панетоне (божиќна торта), со наводна цел сите средства од продажбата да бидат насочени кон детската болница „Regina Margherita“ во Торино.

Кога се прошири веста дека средствата од продажбата на божиќниот колач ќе одат во хуманитарни цели, луѓето масовно купуваа, верувајќи дека им помагаат на болните деца. Но, вистината беше поинаква.

Слаткарот „Balocco“ донирал на болницата само 50.000 евра, додека во џебот на Кјара се слеале милиони, кои никогаш не биле насочени кон споменатата детска болница.

Тортата се продавала по двојно повисока цена од вообичаената, а целиот тој преплатен износ никогаш не стигнал до болницата.

Кога комисијата за конкуренција го истражи случајот – сè излезе на виделина.


Кога почна да се урива сè?

Откако јавноста дозна за ова, Кјара Ферањи изгуби околу 150.000 следбеници преку ноќ. Големите брендови веднаш ја прекинаа и отфрлија соработката со неа. „Coca-Cola“ ја повлече рекламата што беше снимена. Италијанскиот гигант за очила „Safilo“ не само што ја прекина соработката, туку и ја тужеше за речиси шест милиони евра поради прекршување на договор. Брендот за канцелариски материјал „Pigna“ јавно ја понижи Кјара, одговарајќи на можната соработка со: „Не, благодарам – прошетај“.

Но тоа беше само врвот на ледениот брег. Бидејќи очигледно еден скандал со хуманитарни организации не беше доволен, обвинителите открија дека таа правела слични потези и со велигденски јајца во 2021 и 2022 година. Наводно, средствата требало да бидат донирани на организации за деца со аутизам, но самите организации изјавиле дека никогаш не добиле пари. Некои дури тврдеа дека немале поим за каква било иницијатива. Тоа значи дека Кјара ги користела имињата на хуманитарни организации за да продава производи – без да има дозвола за тоа.


Правната ноќна мора станува реалност

Денес, Кјара Ферањи се наоѓа на судење во Милано поради тешка измама. Обвинителството не се шегува и бара затворска казна од една година и осум месеци.

Дали најпознатата модна инфлуенсерка навистина ќе заврши зад решетки, ќе се одлучи во јануари 2026 година.

Нејзините адвокати тврдат дека Кјара имала добра намера и дека сè било огромна комуникациска грешка. Секако, никој од нив не спомнува дека станува збор за „грешка“ вредна милиони евра.


Италијанците научија многу од ова

Скандалот со Кјара буквално го промени италијанскиот закон. Во 2024 година беше донесен закон под името Ферањиев закон, кој ги контролира инфлуенсерите со повеќе од еден милион следбеници, со цел да се спречат идни измами и лажно рекламирање.

Што значи тоа? Кјара стана толку проблематична што нејзината земја мораше да донесе закон за регулирање на интернет-измамите – и тој закон го носи нејзиното име.


Личен животшто тргна надолу

Како да не беше доволно, во исто време се распадна и личниот живот на Кјара Ферањи. На почетокот на 2024 година, таа и нејзиниот сопруг, раперот Федец, се разделија по шест години брак. Беа моќен пар во Италија, имаа сопствен ријалити-програм на „Amazon“ под наслов „The Ferragnez“ и две слатки деца, минијатурна копија на нивната мајка. Луѓето го обожаваа нивниот гламурозен начин на живот.

Но зад објавите на „Instagram“ и внимателно испланираните модни комбинации, очигледно имало многу пукнатини во рајот. Нејзиниот поранешен менаџер Фабио Марија Дамато, кој исто така е осуден на иста затворска казна од една година и осум месеци во истиот процес, наводно бил голем извор на тензии. Федец не можел да го поднесе, а многумина токму во тоа го гледаа распадот на бракот и судските проблеми. Дамато беше отпуштен во јуни 2024 година, што покажува колку ситуацијата станала токсична.

Објавата за разводот беше огромен шок за милионите следбеници кои го следеа нивниот „совршен“ живот на интернет. Се покажа дека не е сè што сјае на „Instagram“ – злато.


А потоа Кјара реши да се бори до крај

Таа беше фотографирана со Џовани Тронкети, 41-годишниот наследник на богатството на „Pirelli“, а нивните деца дури одат и во исто училиште. Нејзините фотографии од дочекот на Новата година на скијање во Швајцарија врескаат: „Добро сум, сè е во ред“, но очигледно – не е сè во ред.

Додека Кјара фрла пари на сите страни обидувајќи се чекор по чекор да го поправи својот уништен имиџ, останува прашањето – дали тоа некогаш ќе ѝ успее?

Инфлуенсерската сцена значително се промени по нејзината „интернет-смрт“. Публиката е поскептична, правилата се построги, а кога еднаш ќе се изгуби довербата – практично е невозможно да се врати. Таа беше пример за деловен успех што се изучуваше на Харвард, а денес е пример за неетичност во светот на инфлуенсерите.