„iPhone 16“ требаше да биде голем продавач за „Apple“ по неколку години бавната продажба на овие модели. Одамна поминаа годините кога верните фанови на „Apple“ стоеја во ред за да тргуваат со нивниот уред на речиси годишно ниво, а компанијата не им даваше на потрошувачите многу причини за надградба од додавањето на 5G конекција со „iPhone 12“.
Тие се надеваа дека пакетот нови софтверски функции кои се вкрстуваат со AI би бил хит.
Но, и покрај неколкуте возбудливи настани на претставувањето, не е јасно дали „Apple“ сè уште успешно го претстави случајот на потрошувачите.
Компанијата продаде само околу 37 милиони единици во првиот викенд од претпродажбата на „iPhone 16“, што е пад од повеќе од 12% во споредба со истиот период минатата година, според блог постот на Минг-Чи Куо, аналитичар на „Apple“. Конкретно, побарувачката за поскапите „iPhone 16 Pro“ уреди опаѓа нагло од година во година во споредба со лансирањето на „iPhone 15“.
Една недела по почетокот на претпродажбата, аналитичарот на „Wedbush“, Ден Ајвс, процени дека претпродажбата е само малку повисока од проценката на Куо од околу 40 милиони единици. Технолошкиот аналитичар на „CFRA Research“, Анџело Зино, исто така, рече дека првиот викенд од податоците за претпродажбата укажува на пад во однос на претходната година.
Можеби повеќе од бројот на уреди кои купувачите ги купиле за време на сезоната на претпродажба, „Apple“ можеби ќе треба да се грижи за тоа кои телефони во линијата „iPhone 16“ ги избираат потрошувачите, имајќи предвид дека надградбите на стандардните уреди ги прават споредливи со моделите „Pro“ на многу начини. Аналитичарите велат дека се чини дека постои поголема побарувачка за поевтините „iPhone 16“ и „iPhone 16 Plus“ од „Pro“ и „Pro Max“, што може да влијае на просечната продажна цена и вкупниот приход од продажбата на „iPhone“.
Во првиот викенд од претпродажбата, „Apple“ продаде 9,8 милиони „iPhone 16 Pro“ и 17,1 милиони „iPhone 16 Pro Max“ уреди, што е пад од 27% и 16% од минатата година, според Куо. За споредба, продажбата на стандардните „iPhone 16“ и „Plus“ незначително пораснала во споредба со „iPhone 15“.
Проблемот, вели Зино, е што основните модели на „iPhone“ можеби се премногу добри.
„Со оглед на тоа што ова во голема мера е циклус на надградба на софтверот, загрижен сум дека дошло до поголеми комбинации на продажба на „iPhone 16“ со пониска цена наспроти уредите со повисоки цени“, вели тој. „Кога ќе ги погледнете стандардните уреди, тие добија навистина одлична надградба во поглед на нивните камери и внатрешни процесори“.
Куо, исто така, пријави пократко време на испорака за моделите на „iPhone 16 Pro“ - 1-2 недели за „iPhone 16 Pro“ за време на првата претпродажба за викенд - во споредба со „iPhone 15“, каде што клиентите чекаа 3-4 недели за своите уреди. Тој укажа на фактот дека многу фалените AI функции „Apple Intelligence“ сè уште не се достапни на уредите (тие треба да почнат да се воведуваат во бета верзија следниот месец заедно со iOS 18.1), како и тековната битка на компанијата со зголемената конкуренција во Кина.