Иако електричните "Lada" постојат од минатиот век, руската автомобилска индустрија доби посилен импулс во насока на електрични погони само во последните неколку години.
Еден од ветувачките проекти беше претставен за прв пат во 2021 година. Тоа беше електричен SUV концепт наречен "Kama Atom". "Kama" е стартап започнат од светски познатиот Камаз, поддржан од Камаз и државниот Росатом, а сето тоа со финансиска сигурност на рускиот фонд за директни инвестиции со минимална инвестиција од 20 милиони евра.
Поради негативниот тренд во руската автомобилска индустрија, предизвикан од силните санкции и промените во руската економија, проектот малку забави, а како помош силно беа вклучени кинеските партнери зад "XY Group".
Последните информации кои ги објави рускиот магазин Колеса велат дека производството на моделот ќе биде лансирано во 2025 година во фабриката „Москвич“ во Москва. "Atom" ќе се произведува и во Кина, па можно е моделот да се појави и на светскиот пазар.
Најновите фотографии го прикажуваат прототипот на моделот што се користи за финални тестови на терените за тестирање на Московскиот технички универзитет, полигонот на Институтот НАМИ, како и на јавните патишта.
Тестовите вклучуваат динамички тестови при максимално оптоварување, како и возење по комбинирани патишта, што ја симулира секојдневната употреба на возилото.
„На јавните патишта, собиравме податоци за да создадеме соодветен дигитален модел на работа на возилата, земајќи ги предвид различните рути во градовите, предградијата и на автопатите“, коментира Александар Бокарев, постар истражувач на Московскиот државен технички универзитет Бауман. „Потоа брзо собравме податоци еквивалентни на 200.000 поминати километри во областа на полигонот, спроведувајќи поинтензивни тестови“.
Снимките укажуваат на покачена форма на вкрстување. Напред се забележливи LED светла и затворена предна маска како јасен показател за електричен погон. "Atom" дефинитивно го наоѓа својот модел во некои понови кинески модели, а визуелно е значително поатрактивен и поголем од истоимениот концепт од 2023 година.
Малку порано "Kama" откри некои делови од ентериерот. Така, внатрешноста е целосно дигитализирана, а најинтересен детаљ е вметнувањето на дополнителен екран на воланот. Само времето ќе покаже колку е практично ова решение. Седум инчниот екран со резолуција од 1920×1080 px ги вклучува сите функции на управување со системи како климатизација, електрична енергија, прилагодувања на седиштата и ретровизорите, аудио систем, навигација итн.
Стандардната опрема ќе вклучува и "head-up" дисплеј со "AR" технологија за проширена реалност. Звучи одлично за возило кое наводно би требало да чини околу 30.000 евра. Да речеме дека ова не е единствениот модел на компанијата. По теренецот беше најавена верзија за испорака, а малку порано беше откриен и електричен седан.