Првиот „BMW“ од серијата 3 (E21), претставен во 1975 година, создаде сосема нова класа и стана најпродаваниот премиум автомобил на своето време.
Првата генерација на серијата 3 (E21) означи пресвртница во автомобилската индустрија и ги постави темелите за најуспешната моделска линија во историјата на брендот.
Тоа беше првиот „BMW“ со целосно нов систем на ознаки (316, 318, 320, 320i). Дизајнот го потпиша Пол Брак, а концептот на спортска лимузина со три врати, луксузен ентериер и кокпит ориентиран кон возачот беше – вистинска револуција.
За развојот на наследникот на серијата 02, „BMW“ вложи 35 милиони германски марки – најголемата инвестиција во историјата на компанијата до тој момент. Ризикот се исплатил: Серијата 3 ги воодушевила и експертите и купувачите.
• првиот „BMW“ со каросерија проектирана со зони на згмечување (пасивна безбедност)
• нов кокпит благо свртен кон возачот – подоцна станува заштитен знак на брендот
• спортско потпирање + квалитетен ентериер = комбинација невидена до тогаш во класата
• понуда на мотори: 1.6 (90 КС), 1.8 (98 КС), 2.0 (109 КС) и 2.0i (125 КС) – последниот користен и во „DTM“ трки
Веќе во 1977 година пристигнуваат легендарните шестцилиндрични мотори (320/6 и 323i) со до 143 КС и максимална брзина од 190 км/ч.
„E21“ веднаш беше прогласен за најдобра спортска лимузина со мотор до два литри, а статистиката тоа го потврди:
• најпродаван модел беше 320i (31%)
• 77% од купувачите ги истакнувале перформансите како главна причина за избор
• дури 2/3 од сопствениците изјавиле дека повторно би купиле „BMW“
До крајот на производството во 1983 година беа изработени точно 1.364.039 примероци, од кои 4.595 во кабрио верзијата „Baur“. До тој момент, ниту еден „BMW“ немаше постигнато толкав успех.
„E21“ не беше само првиот од серијата 3 – тоа беше автомобил кој ја редефинираше целата премиум класа.