Возачите се уверија дека електрифицираните возила не се штедливи како дизелашите, иако Европа ги наметнува сè повеќе. Забраната за користење за повеќе од 100 милиони дизел автомобили кои циркулираат по патиштата на континентот претставува огромен предизвик за возачите и автоиндустријата.
Властите на Европската комисија одлучија автомобилите со дизел мотор што поскоро да исчезнат од продажните салони.
Иако сè уште не се официјално забранети, вистина е дека пронашле начин да му зададат конечен удар на дизелот што е можно побрзо, што е многу лоша вест за милиони европски возачи.
И покрај порастот на електрифицираните возила, особено хибридните, во последните неколку години тие не беа во состојба да го заменат дизелот во европскиот возен парк. Фактите јасно покажуваат колку значајна улога дизел автомобилот и понатаму има на европските патишта, и покрај бројните напади и критики кои ги прима.
Дизелот и понатаму доминира на европските патишта
Извештаите на автоиндустријата ја откриваат вистинската состојба на европскиот возен парк. Иако во последниве години продажбата на електрифицирани возила доживеала значителен пораст, денес тие сè уште претставуваат релативно мал дел од сите автомобили што се во сообраќај. Дизел автомобилите продолжуваат да сочинуваат огромен дел од возниот парк.

Неоспорно е дека продажбата на нови дизел автомобили во Европа значително опадна. Пазарното учество на дизел возилата континуирано паѓа, додека хибридните и електричните автомобили постепено го освојуваат пазарот. Меѓутоа, трендот во продажбата на нови возила не ја одразува реалноста на патиштата.
Реалноста што ја живеат милиони семејства ширум Европа е сосема поинаква. Огромен број автомобили што циркулираат на европските патишта имаат дизел мотор. Според наводите, повеќе од 100 милиони дизелаши циркулираат во Европа, што претставува значителен процент од европскиот возен парк. Тоа е логично ако се земе предвид дека пред не толку многу години дизел автомобилот беше прва опција за купување за значителен дел од населението.
Фактот дека дизел возилата и понатаму доминираат на европските патишта е тесно поврзан со стареењето на возниот парк. Голем број европски автомобили имаат повеќе од 15 години. Ова е уште една голема дебата што се наоѓа на маса во процесот на премин кон електромобилност, во кој Европа веќе тргна.
На голем број возачи дизелот им ги покрива потребите
Тргнувајќи од ова комплицирано сценарио, во кое возниот парк продолжува да старее и каде милиони возачи не се подготвени да се откажат од своите стари дизел автомобили, се наоѓаме пред навистина сложена ситуација. А сè укажува дека Европа ќе остане цврста во своите ставови кога станува збор за забраната на термичките „SUS“ автомобили во 2035 година.

Ако ништо или никој тоа не го спречи, од таа година ќе стапи на сила забраната за продажба на нови автомобили со бензин и дизел мотори. Тоа ќе биде конечниот удар за традиционалните автомобили. Иако големите компании се сомневаат дека оваа забрана навистина ќе биде спроведена, главните производители на европската автоиндустрија веќе предупредуваат дека Европа оди кон колапс.
Не станува збор само за забрана на продажба на нови дизелаши. Ова е, меѓу другото, затоа што тоа е решение за мобилност кое најдобро ги покрива нивните потреби. Затоа, во хипотетичко идно сценарио во кое веќе нема да биде можно да се купат нови автомобили со дизел мотор и во кое други норми и прописи ќе го оневозможат продолжувањето на одржувањето на овие автомобили, европските возачи ќе се соочат со ограничување на слободата на движење.










