Кинеските производители на електрични возила во 2025 година се соочуваат со сериозни предизвици, а само „Xpeng“, „Leapmotor“ и „Xiaomi Auto“ ги исполнуваат своите продажни цели. Големите имиња како „Nio“, „Zeekr“ и „Voyah“ заостануваат, што најдобро ја открива жестината и непредвидливоста на конкуренцијата на пазарот.
Кинеската индустрија за нова енергетска мобилност (NEV) годинава минува низ турбулентен период. Според извештајот на платформата „Yiche Ranking“, само три од дванаесет водечки производители успеале да ги исполнат своите годишни продажни планови.
Останатите, меѓу кои и големите брендови како „Nio“ и „Zeekr“, продолжуваат да се борат за да ги достигнат поставените бројки, што покажува дека амбициите често се судираат со реалноста — а притисокот од месец во месец станува сè поголем.

"Xpeng" доминира — целта исполнета пред време
Најголемото изненадување доаѓа од „Xpeng“, кој си постави амбициозна цел: 350.000 продадени автомобили до крајот на 2025 година. До крајот на октомври, компанијата веќе испорача 355.209 возила — прв случај во Кина некој EV производител да го исполни годишниот план два месеца пред рокот.
Овој резултат го позиционира „Xpeng“ како јасен лидер и потврда дека комбинацијата од иновативен маркетинг, агресивна продажна стратегија и ширење на пазарите е добитна формула.

Leapmotor и Xiaomi Auto – стабилни и сигурни играчи
Непосредно зад лидерот се „Leapmotor“ и „Xiaomi Auto“, кои бележат силни резултати.
• „Leapmotor“: речиси 460.000 продажби од планираните 500.000
• „Xiaomi Auto“: 306.000 продажби од целните 350.000
Овие компании докажуваат дека успехот не се мери само по апсолутни бројки, туку и по способноста да се одржат постојан раст и во економска нестабилност. Тие стануваат симбол на стабилност во кинескиот EV сектор.

Големите имиња во проблеми
Од другата страна, производители како „Voyah“, „Nio“ и „Zeekr“ се соочуваат со сериозни предизвици:
• „Voyah“: нешто над половина од планираните 200.000 продажби
• „Nio“: 240.000 од целните 440.000
• „Zeekr“: околу половина од планираните 320.000 возила
Овие бројки покажуваат дека дури и брендовите со силно име не се имуни на притисокот од конкуренцијата и на забавувањето на пазарот.

Пазарот се лади — конкуренцијата станува брутална
Податоците за 2025 година откриваат дека кинескиот EV сектор влегува во фаза на консолидација. По периодот на експлозивен раст, следуваат:
• ценовни војни,
• израмнети продажни бројки,
• агресивни маркетинг стратегии,
• и сè побрутална конкуренција.
За купувачите — ова значи подобри понуди.
За производителите — година на тестирање издржливост, иновации и агилност.

Што значи ова за иднината на кинескиот EV сектор?
Се наѕира јасна поделба: само компаниите што умеат да го балансираат производството, продажбата и маркетингот ќе опстанат.
„Xpeng“, „Leapmotor“ и „Xiaomi Auto“ веќе поставуваат нови стандарди во перформансите и управувањето со пазарот.
Истовремено, слабата динамика кај големите имиња покажува дека ниту еден лидер не може да се потпре само на својот бренд.
Кинескиот EV пазар и понатаму расте, но влегува во период во кој стратегијата, ефикасноста и брзината на адаптација ќе одлучуваат кој ќе преживее — а кој ќе остане само белешка во историјата на електричната мобилност.












