Дали „Kia“ штотуку го најави својот конкурент на „Golf GTI“ и „Golf R“?

Точка

28/10/2025

08:21

481

Големина на фонт

а а а

„Kia“ суптилно го претстави „EV4 GT“, спортската изведба на својот нов електричен "hatchback", и тоа значително пред неговото официјално појавување на пазарот, планирано за 2026 година.

Моделот беше прикажан со специјална камуфлажа што минимално ја прикрива финалната надворешност. Се очекува дека GT верзијата ќе користи два електромотора со погон на сите тркала, заедно со целно доработено подвозје, што треба да го позиционира директно спроти најсилните конкуренти.

Меѓу нив се истакнуваат електричните модели како „VW ID. 3 GTX“, но и класичните бензински легенди како „Golf GTI“ и „Golf R“.

Енергичен дизајн и нов визуелен идентитет

„Kia“ го искористи претставувањето на новиот "GT Wrap" – дизајнерска фолија за своите идни електрични GT модели – како повод за серија тизери.

Визуелниот идентитет комбинира сјајна црна, мат сива и неонски зелени линии, со што, според компанијата, се „доловува енергијата и брзината“ што ќе ја носи новата GT филозофија.

Истата „фрагментирана“ дизајнерска естетика ќе се применува на сите идни GT прототипи во следните фази на развој.


Остри надворешни линии

Под камуфлажниот дезен, „EV4 GT“ ги задржува пропорциите на изведбата "GT-Line", но со неколку суптилни измени:

напред добива вертикални отвори на долниот вовлекувач за воздух, што му дава поагресивен изглед.

Од страна, вниманието го привлекуваат специјално дизајнираните алуминиумски фелни и неонски обоените сопирачки клешти, а одзади — GT дифузер со карактеристични централни вертикални LED светла, инспирирани од обновениот „EV6 GT“.

Внатрешноста сè уште не е откриена, но се очекува спортски карактер, со профилирани седишта, ексклузивни детали и богата опрема.


Што се крие под лимот?

Според првичните информации, „EV4 GT“ ќе користи погонски систем со два електромотора и погон на сите тркала, со вкупна моќност околу 400 коњски сили.

Системот ќе биде поврзан со симулирано рачно менување брзини и вештачки ограничувач на вртежи, создавајќи автентично спортско чувство за возачот.

Извор на енергија ќе биде батерискиот пакет со капацитет од 81,4 kWh, веќе познат од верзијата со преден погон и долг опсег.

Во духот на GT филозофијата на „Kia“, EV4 GT ќе добие специјално приспособено подвозје, поцврст амортизерски систем и побрз управувач, со цел подобра динамика и прецизност при возење по свиоци.

Конкуренцијата

Меѓу главните ривали се издвојуваат „VW ID. 3 GTX“, „Cupra Born VZ“ и „MG 4 X Power“, додека индиректни конкуренти ќе му бидат и бензинските спортски модели „VW Golf R“ и „Toyota GR Corolla“.

Паралелно со тоа, „Hyundai“ развива свој електричен hot hatch без емисии – „Ioniq 3 N“.


Што претставува GT фолијата?

„Kia“ го претстави новиот "GT Wrap" – специјален дизајн за своите електрични GT изведби, создаден за да го истакне емоционалниот карактер на високоперформансните модели.

Фолијата симболизира брзина, енергија и динамика, а нејзиниот „континуиран, но фрагментиран“ изглед алудира на заматено движење и чувство на замав.

„GT Wrap не е само камуфлажа – тоа е визуелна најава на идниот дизајнерски јазик на нашите спортски модели,“ соопштија од Kia.

Неонската зелена боја, комбинирана со нијанси на црна, симболизира електрицитет и енергија, создавајќи слоевит и живописен ефект што одразува агилност и движење.

„Kia“ потврди дека сите идни GT модели ќе бидат целосно електрични, што значи дека „K5 GT“ ќе биде последниот спортски модел на брендот со мотор со внатрешно согорување.

Електричната GT еволуција започна со „EV6 GT“ во 2022 година, продолжи со „EV9 GT“ во 2024 година, а следната етапа, „EV4 GT“, пристигнува во 2026 година – подготвена да се наметне како електричен ривал на славниот „Golf GTI“.