„Автомобилот може да се запали дури и кога е нов и сервисиран“Овие 5 работи се можни причини за пожар

Точка

07/08/2024

19:30

10.606

Големина на фонт

а а а

Семејство од Белград доживеа пекол кога автомобилот им се запали во Северна Македонија при нивното враќање од Грција дома, веднаш штом ја преминаа Евзоната. Пожарот зафатил и ниска вегетација покрај коловозот, а сообраќајот на автопатот извесно време бил во прекин, додека граничниот премин за кратко време бил затворен.

Според сопствениците на возилото, автомобилот бил сервисиран пред патувањето и редовно се одржувал, па не им било јасно како настанал пожарот. Сепак, еден белградски автосервис објаснува дека се можни и такви ситуации.

Според овој сервис за автомобили, пожар во автомобил може да дојде од повеќе причини, дури и кога возилото е ново и редовно се сервисира.

Некои од почестите причини вклучуваат:

Електрични проблеми: неисправностите во електричниот систем на автомобилот, како што се лошо поврзани кабли или кратки споеви, може да предизвикаат искри што може да го запалат горивото или други запаливи материјали.

Протекување гориво: Дури и мала количина на гориво што истекува може да предизвика пожар ако дојде во контакт со извор на топлина или искра. Протекување може да настане поради оштетени или неправилно поставени цевки, заптивки или приклучоци.

Прегревање на моторот: Ако моторот не е правилно ладен, може да дојде до прегревање што може да запали масло или други запаливи течности во моторот.


Производни дефекти: Иако се ретки, можни се фабрички дефекти на автомобилските делови кои можат да предизвикаат пожар. Ова е особено важно кај новите автомобили каде одредени серии може да имаат проблематични компоненти.

Неправилно сервисирање: иако редовното сервисирање треба да го намали ризикот од пожар, грешките при сервисирањето, како што се неправилно затегнатите врски или неправилно инсталираните делови, може да го зголемат ризикот.

Како што објаснуваат од овој автосервис, кога станува збор за конкретниот случај на семејството од Белград, пред патувањето треба да се консултирате со механичарот кој ги сервисирал.

„Во врска со конкретниот случај најдобро би било да се консултирате со службата која го извршила последното одржување на тој автомобил за да се изврши детален преглед и да се утврди точната причина за пожарот. Исто така, производителот на автомобили би можел да помогне, особено ако има е сомнеж за фабрички дефект“, објаснува соговорникот од белградската служба.

Владимир и Јелена во исповед на социјалните мрежи опишаа како настанал пожарот. Според нив, автомобилот бил редовно сервисиран, како и последен пат пред да замине на одмор и во таа прилика се било исправно. Со себе имаа и ПП машина.

За жал, примерот на Владимир и Јелена не е единствен ниту годинава, ниту во претходните години. Пожарите на автомобилите се вообичаени на патиштата во Србија, а најчести се автомобилите од постарите генерации.


БМВ најчесто гори

Сепак, како што претходно објаснија мајсторите, пожари најчесто се случуваат на автомобилите „БМВ“.

„Неодамна имате најмногу автомобили БМВ кои стартуваат затоа што моторот се прегрева, најчесто се палат оние што стартуваат со дизел мотор, а причината се непрофесионални мајстори, лошо поправени инсталации, односно неквалификувани мајстори кои не поправаат правилно. Доволно е да не користат висококвалитетна изолациона лента за да предизвикаат палење“, објасни претходно еден сервисер од Белград.

Глувците како причина за пожарот

Меѓутоа, понекогаш причината за пожарот не мора да биде вина на возачот, ниту пак вина на производителот. Како што пред една година објасни поранешниот возач Милун Весниќ од Ужице, превенцијата од пожар не е безбедна доколку во гаражата каде што е паркирано возилото има глувци.

"Глувчето знае како да ползи во недостапни делови од моторниот простор и да ги гризе каблите, правејќи врска. Или може да ползи под заби појасот, кој скока кога ќе се запали и го скрши моторот. Поради оваа причина, пожелно е да се заштити гаражата од глувци“, рече тој.

Познатата „Принцеза Ксенија“ е возачка стапица и огнено активирање

Пред две години беше отворен автопатот „Принцезата Ксенија“ со кој српските туристи вообичаено се возат до црногорското приморје. За жал, неговото отварање не заврши така славно, со оглед на тоа што на оваа делница за само четири дена се запалија исто толку автомобили, додека 40 возила на четири тркала им ги „заварија“ моторите.

На 42 километри има искачување од над 1.000 метри

Смоковац кај Подгорица, каде што влезот на автопатот е од море, е 70 метри надморска височина, а наплатната рампа Матешево кај Колашин е на 1.100 метри надморска височина.

Така, со кратка делница каде максималната дозволена брзина е 100 километри на час, треба да се надмине високо искачување меѓу две точки, а во деновите кога имало несреќи температурата била блиску до 40-тиот дел од Целзиусова скала.

Монтепут, црногорската државна компанија, за РТЦГ објасни дека сите автомобили кои се запалиле се стари над 15 години, односно не биле подготвени за брзини на автопат. Во исто време, автомеханичарите од Подгорица истакнаа дека автомобилот е подложен на стрес при нагло искачување, особено ако работи со голем број вртежи.


Што треба да се направи пред патувањето?

Проверете ја техничката исправност на возилото (особено уреди за контрола на возилото, за запирање на возилото, за обележување на возилото и осветлување на патот)

Проверете ја исправноста на апаратот за гаснење пожар во возилото

Имајте доволно гориво во резервоарот (особено поради неочекувани или очекувани гужви и застанувања на патот и во сообраќајот)

Проверете го нивото на сите течности во системите на возилото (масло, антифриз, течност за сопирачките, течност за миење на шофершајбната)

Проверете ја исправноста на клима уредот, прозорците, бришачите, обезбедете „завеси“ - заштитници од сончевите зраци

Имајте доволно течност при рака во возилото


Спонзорирани линкови

Маркетинг
назад до tocka.com.mk