Како италијанскиот моден бренд „Steve Jobs“ го надмудри „Apple“

Супермен

15/09/2025

09:55

793

Големина на фонт

а а а

Ретки се деловните приказни кои звучат подеднакво неверојатно и логично како онаа за италијанската модна компанија „Steve Jobs“. Додека „Apple“ работи со милијарди долари и неговите производи го менуваат начинот на кој живееме и работиме, двајца италијански претприемачи – браќата Винченцо и Џакомо Барбато – во 2012 година искористиле правна празнина и го регистрирале името на еден од најпознатите визионери во историјата на бизнисот како свој бренд.

Како е можно „Apple“ никогаш да не го заштитил името на својот основач? Токму тоа прашање им ги отворило вратите на Барбатови. Нивното истражување на пазарот покажало дека „Steve Jobs“ никогаш не бил регистриран како заштитен знак, и тие одлучиле да ја искористат таа можност. Не само што започнале модна линија под тоа име, туку осмислиле и лого – стилизирана буква „J“ со отсечена страна, наликувајќи на познатото јаболко на „Apple“.


„Apple“ ги тужеше, но во 2014 година Канцеларијата за интелектуална сопственост на ЕУ пресуди во корист на Барбатови. Образложението? Буквата „J“ не „се јаде“, па отсечениот дел не може да се толкува како копија на јаболкото на „Apple“. Правната битка заврши тогаш, но брендот официјално заживеа дури во 2017 година.

Денес, речиси една деценија подоцна, брендот „Steve Jobs“ сè уште постои – тој произведува чанти, фармерки, маици, модни додатоци, а браќата најавуваат и влез во светот на електрониката. Наизглед парадоксално, но вистинито: на полиците наскоро би можеле да се појават телефони, лаптопи или паметни часовници со логото „Steve Jobs“ кое нема никаква врска со „Apple“.


Важни прашања за деловниот свет

Оваа приказна поставува неколку важни прашања за денешниот деловен свет. Заштитата на брендот е клучна. Ако и глобален гигант како „Apple“ не може да предвиди толку очигледна работа, замислете колку често се прави оваа грешка кај помалите компании. Силата на името е во делувањето. Самото име „Steve Jobs“ носи репутација на иновација, визија и перфекционизам. Браќата Барбато тоа го искористиле, иако нивниот производен фокус е сосема различен.

Каде се границите помеѓу инспирација и имитација? Каде завршува креативната идеја, а каде почнува „позајмувањето“ на туѓ идентитет? Во ера кога брендовите сè повеќе наликуваат едни на други, ова прашање станува централно и во модата и во технологијата.


Актуелниот момент ја прави оваа приказна уште поинтересна. Во време кога вештачката интелигенција, новите патенти и заштитата на интелектуалната сопственост стануваат главни теми во деловниот свет, случајот „Steve Jobs“ е потсетник колку е стратешки важно да се мисли неколку чекори напред. Она што „Apple“ го пропушти, некој друг го претвори во повеќемилионски бизнис.

Можеби никогаш нема да се случи „Steve Jobs“ телефон да стане конкуренција на „iPhone“, но како деловна анегдота, ова е школски пример како навременото препознавање на празнини на пазарот може да доведе до голем успех. А уште поважно – лекција дека иновацијата не подразбира само нови производи, туку и паметни одлуки во заштитата и водењето на брендот.


Спонзорирани линкови

Маркетинг
назад до tocka.com.mk